onsdag den 12. september 2018

Hvordan blogger man uden en PC eller Mac?

Vores første lange vandring foregik i 2008 - altså for 10 år siden! Man skulle jo tro, det var blevet meget, meget lettere at skrive på sin blog her 10 år senere, men jeg synes faktisk ikke de tilgængelige apps er blevet væsentlig bedre siden 2008.

Måske skyldes nogle af mine blogging- besværligheder, at jeg er skiftet fra en (vistnok) Sony telefon, over en Android til nu en iPhone/iPad. Og det produkt, jeg fortsat skriver min blog i, er skabt af Google, der også har lavet Android-softwaren.

Der, hvor besværlighederne er tydeligst, er når man skal indsætte fotos fra ens telefon eller kamera. Der er for det første spørgsmålet om at finde hvor de ligger, så at vælge det rette, derpå finde ud af hvordan det evt. skal rettes til. Så skal det indsættes i den rigtige størrelse på den rigtige plads og helst se ordentlig ud i forhold til teksten.

Jeg har efter megen søgning fundet den app til IOS, der hedder BlogTouchPro, og det er den jeg bruger til dette indlæg.

Et eksempel på et foto følger her:



Her i kladden ser det gamle par da nydelige ud, men hvad sker der, når jeg “poster” det?

I øvrigt fotograferet af  Bjarke Ahlstrand på mit Fuji X-T20.

Når jeg prøver forhåndsvisningen i BlogTouchPro ser det også ok ud, så nu poster eller publicerer jeg det og ser hvad der sker.

Nå, det blev da helt godt, selvom jeg nok skal lægge mindre tunge billeder på af hensyn til hvad der måtte findes af wi-fi på Shikoku.



Ingen kommentarer: