søndag den 5. oktober 2008

Samos - 666 km

Det vigtigste udstyr for en vandrer er støvlerne, så når man er fremme, skal de have det godt: sol, lys og varme (på billedet ses hvordan). Efter 31 km med et højdefald fra 1337 til 640 m, kan støvlerne nok også trænge til luft og hvile, ligesom fødderne og resten af os.

Vi har haft en flot tur idag fra høje bjerge til lavere fyldt med landbrug og køer og kostalde. Og for ligesom at opveje de smukke synsindtryk, så stinker der af h til, når vi går gennem landsbyerne. Der er meget smukt, men stanken!

Der i den første del af Galicien, som vi nu har set utrolig frodigt og meget anderledes end forventet. Vi har også prøvet noget af den galiciske mad: caldo gallego - en herlig grøntsags suppe, som dog vist også er lavet på kød.

Den gode suppe hjælper ikke ret meget på et nyopstået problem, jeg (Jesper) har fået. Tidligere havde jeg en rynke under røven, og næsten ingen, når jeg strammede den. Nu har jeg mindst 3, der absolut ikke forsvinder, når jeg strammer op. Det er som om huden ikke helt er fulgt med de nye tider på Caminoen. Den tror stadigvæk jeg er i Danmark.

1 kommentar:

Sakurako sagde ...

suppen hjælper ikke på dine rynker, hvis du har spist den. Du skal selvfølgelig bruge den som et heksemiddel - og hælde den ud over rynkerne, i kølig tilstand selvfølgelig, ellers brænder man jo rumpen af.....

Forhåbentlig har du stadig dine rynker i panden, dem kan du ikke bruge heksebryg på. gnæk,gnæk.
saku