onsdag den 9. oktober 2019

Kumano Kodo, Kumano Hongu Taisha

En perfekt dag med sol og varme hele dagen.

Vi tog morgenbussen fra Yunomine Onsen til Hongu, hvor vi først besøgte Kumano Hongu Heritage Center. En flot bygning med en lille udstilling om pilgrimsruten og stedet.

Så gik vi ned til den enorme tori “Oyunohara”. En kæmpe stålkonstruktion, men meget flot og imponerende i det smukke vejr.


Den ligger på det sted, hvor shinto helligdommen lå indtil den i 1889 blev skyllet væk af floden. Selve templet er nu flyttet langt højere op. Se senere ;-)

Efter tori’en gik vi op på turistkontoret og Hanne - som er noget mere kry end jeg - fik mig overtalt til at gå hen og bede om vores “Dual Pilgrim” certifikat, selvom vi jo lige manglede to stempler fra dagen før. Jeg er jo meget ærlig, så jeg sagde faktisk også at der manglede et stempel eller to, men damerne hørte ikke efter. Dels blev de meget glade for at se vores mange stempler fra 2008, dels - tror jeg - trumfede det at vi havde gået fra Koyasan. Det er der kun ganske få der gør.

Så vi fik to flotte certifikater, to små “pins” og formentlig i morgen kommer vi på denne hjemmeside:


Da vi udfyldte de skemaer, der skulle til viste det sig, at man kunne krydse “foot and bus” af. Jeg havde troet, man udelukkende skulle tage Kohechi-ruten til fods for at blive certificeret. Så det var godt Hanne skubbede på!

Efter certificeringen begav vi os til Hongu Taisha og som sædvanligt en lang trappe op.



Indgangen til templet:


Hovedtemplet er meget langt, så det var svært at fange ordentligt, men det var ret flot og en fantastisk tagkonstruktion.


Paparazzi Hanne tog dette billede af et par af de piger, der solgte amuletter og meget andet godt fra templets butik.


(fortsættes)

2 kommentarer:

mette sagde ...

Denne kommentar skulle jeg have skrevet i går, men kom fra det, derfor kommer den lidt forsinket.
Det var da vist en særdeles god beslutning I der tog, det ses tydeligt på billederne af Hanne hvilken forskel der er på det fra i forgårs og så det i går.
Jeg forstår dig så godt Hanne og Jesper prøv Hjørring Bjerge næste gang du planlægger vandring, højeste punkt er 65moh.
Hvad havde I for øvrigt gjort hvi I havde mødt en bjørn!!!
Jeg spekulerer lidt på hvordan mon lugten/duften er i byen hvor I bor med den blanding af svovl og hårdkogte æg, man vænner sig måske til den!
Ser lige at I har en dejlig dag i dag.
Forsat rigtig god tur. Kh Mette

schaila sagde ...

(forårssang 3)

Og floden derned
Blinker som sølv op til mig
I morgensolen

(Kh Kirsten og Wolfgang)