onsdag den 7. november 2018

Dag 34 : Så blev det frygtindgydende tempel 66 klaret

Tempel 66 Unpenji ligger i 912 meters højde og har - især for Hanne - stået som et skrækindjagende monster, der skulle besejres.

Højdeprofilen for hele Shikoku 88 ser jo sådan ud:
Så - hvis man ellers kan læse det - så er 66 ret høj!

Og så kom det hele til at gå ganske smertefrit, omend med nogen fødselsvanskeligheder. 

Vores taxi-mand var der selvfølgelig til tiden - eller rettere før - da vi kom halsende kl 6:53 op til stationen. Det viste sig imidlertid, at han ikke rigtig havde forstået, hvor vi skulle sættes af henne. Tilsidst forstod han dog, at vi skulle vandre op til Unpenji-templet, men så forstod han alligevel ikke, hvor vi gerne ville sættes af. Han ringede og snakkede med en eller anden, mens jeg i virkeligheden havde totalt styr på, hvor vi skulle hen, fordi jeg med min gps på telefonen præcis kunne se, hvor vi var, og hvor vi gerne skulle sættes af. Pludselig drejede han fra, langt før jeg ville have det, men efter lidt frem og tilbage så Hanne pludselig et af de skilte, vi nu har gået efter i 34 dage. På det stod der 5,5 km til 66 Unpenji. Så fik vi betalt taxi-manden og han var vist lettet over at slippe af med os.


Jeg var dybt frustreret, for selvom skiltet så rigtigt ud, så sagde min gps, at vi var langt fra den sti, vi skulle følge for at komme til tempel 66. Nå, jeg bøjede mig og fulgte Hanne og skiltene, der viste mod templet. Hanne stolede noget mere på skiltningen end jeg gjorde, men tilsidst begyndte det at se fuldstændig rigtigt ud, selvom hverken mit gps kort eller den gode guidebog viste den sti, vi nu fulgte.

Stien gik op gennem skoven, og når jeg skriver op, så mener jeg OP! Men den var - på trods af stigningen - egentlig ganske god at gå på. Vi blev sindssygt forpustet, men der var tale om en jævn meget stejl stigning uden store trin eller noget vi skulle klatre over. Og til sidst støtte vi på en asfalteret vej, som lige netop var den “autoriserede” rute, som jeg havde efterlyst og som var på min gps.

Så det korte af det lange er, at vi på to en halv time nåede op til tempel 66, som vi ellers havde frygtet! Vi var så godt hjulpne af fint vejr og vel efterhånden en rimelig god kondition.








3 kommentarer:

schaila sagde ...

Kirsebærblomster
Løfter og tynger hjertet
Nu i november


(Kærlig hilsen K. og W.)

mette sagde ...

Her var det så at den kvindelige intuition og skiltningen selvfølgelig, rigtig gjorde sig gældende.
Kh Mette

schaila sagde ...

Hvad ville vi gøre uden vores kvinder? ....Men .... allgevel.........
(W.)