søndag den 18. november 2018

Day 45 : Rejsedag fra Tokushima til Koyasan

Så har vi forladt øen Shikoku efter at have været der i 46 dage og er kommet til den største japanske ø, Honshu, hvor vi skal opholde os resten af turen indtil vi flyver hjem.

Rejsen i dag til Koyasan har været fin, men lang.

Vi startede med en bus fra Tokushima Station til Nankai færge-terminal kl. 7:20, så en færge kl. 8:00, der lagde til i Wakayama kl. 10:10, så et tog kl. 10:23. Dette tog kørte mod Namba (altså Osaka), men vi skulle skifte i Tengajaya kl. 11:24. Det kørte så 10 minutter senere mod Hashimoto, hvor vi igen skulle skifte tog og dennegang vente i 50 minutter inden vi så kørte mod Gokurakubashi. Her var vi fremme ved 14-tiden og tog så en kabelbane nærmest lodret op til Koyasan Station. Den sidste strækning måtte man ikke gå, så det blev så påny en bus til vores tempellogi, Henjokoin. Altså bus, færge, 3 tog, kabelbane og bus.

Det var dog en billig tur, idet man kunne købe en særlig billet ved færgen, som kun kostede 2.000 yen eller godt 120 kr. Busserne kom dog oven i.

Det er søndag i dag, så det er måske derfor, der synes at være rigtig rigtig mange turister i Koyasan. Det vil vise sig i morgen. Vi skal bo her i to nætter, så vi kan se alle seværdighederne og en del af de utrolig mange templer her er.

Vi bor i et virkelig pænt og dejligt tempel, Henjokoin, i et meget stort japansk værelse med futons og eget elektrisk toilet og håndvask! Det er virkelig dejligt. Også fordi vi er i 800 meters højde og allerede kan mærke, at det bliver koldt og at det er koldt mange steder i templet, så vi slipper for at skulle ud om natten. Værelset har i øvrigt også en stor elvarmeovn, så der er virkelig behageligt nu.

Vi er meget spændte på opholdet her. Vi har lige været i hvert sit dampende bad, men med køligt forrum og kl. 18 bliver vi hentet til middagen. Efter hvad vi forstår, er det en ren vegetarmenu, vi får. Spændende om vi kan få en øl til maden eller om de er virkelig asketiske. Det er de ikke med værelsesprisen!

olejess sagde ...

Se nu ikke så fortabte ud; som du gør på det rygvendte billeder af af dig , Jesper.
Der er masser af tid til eftertanke og fordybelse, inden I vender hjem til hurlum-hej og valgdanmark.
I har bare været for seje og hurtige på vandreturen. Måske kommer der endnu flere gode oplevelser i den sidste uge, som vil få jer til forstå noget af det japanske samfund. Måske kan i komme til en koncert e.l.
Vi holder stadigvæk på det gode vejr, men ikke på bladene, kun på de blomstrende roser.