søndag den 9. september 2012

Senergues til Conques i alt 202,7 km


Vi havde en utrolig smuk morgen på vores gite i Senergues. En smuk, smuk udsigt, dejlig morgenmad serveret af en sød 35 årig kvinde, som viste sig at have fire børn, hvoraf den ældste var 27 og også havde børn. Ak ja, det er nemt at tage fejl.
Vi havde regnet med at skulle kravle en del op og desuden gå 13 km, men det blev noget mindre. (Fejl i Michelin guiden). Så vi var fremme i Conques efter kun to og en halv times let vandring. Dejligt!
Conques er en helt utrolig middelalderby som taget ud af en billedroman. Se billedet!
Vi var der alt, alt for tidligt til at kunne få vores værelse hos vores Chambres d'hotes, så dels traskede vi rundt i byen med vores rygsække, dels besøgte vi en (berømt) abbedi, hvor vi kunne få vand og hvile i skyggen.
Stedet havde 100 sovepladser til pilgrimme som, men heldigvis er mit franske jo nu så perfekt, at jeg kan bestille værelser og konversere, så det fløjter. Hanne er meget imponeret ;-) Så hen ad eftermiddagen kunne vi tage vores værelse i brug.
Og hvilket værelse: det hedder l'Orientale og ligner et arabisk horehus. Ikke fordi jeg kender et sådant, men som jeg tro det ser ud. Jeg prøver at sende billeder senere.
09.09.2012 Chambres d'hôtes La Castellou hed det ret dejlige sted vi boede på. Med halvpension og en rigtig god middag kostede det 115,60€ for os begge. Det var inklusive en god flaske vin.

2 kommentarer:

jmc sagde ...

Sikken dog inspirerende beretninger og billeder; vi får helt lyst til at besøge stedet (i bil). Det lokkede mig til at søge på internettet, og det gav os endnu mere lyst til et besøg. Jeg fandt forøvrigt også en detaljeret beskrivelse af hele ruten i vandre, og ruten er godt nok tæt pakket med abbedi'er. Pilgrimmene skal ikke gå ret langt for at få syndsforladelse! Jeg glæder mig til til billedet af det arabiske "horehus" (hvordan fik I forøvrigt denne association?!)
Her er meldingen de næste dage: Fint vejr (som kommer nede fra jeres kant), men fra onsdag starter efteråret/-vejret.
I dag har det stået på indkøb af cykellygter (tilbud i Fakta); + lavet projektdesign til søfarten, og ind i mellem agurkesalat (nu løbet tør for syltetøjsglas!)
Slut for i dag - ser frem til næste beretning.

Sakurako sagde ...

Det billede er virkelig eventyrligt.
Det må have været så livagtigt- gad vide om de har festivaler i sådan en by - en gang om året?